Zac Poonen
(preveo Milenko Isakov)
“I da sam nedužan, ne bih umeo da Mu odgovorim.
Svog Sudiju bih samo za milost mogao da molim.”
(Jov 9:15)
Elifas je u osnovi govorio Jovu: “Ti stradaš zato što si zgrešio.” On nije znao ništa o Jovovom privatnom životu, ali ga je ipak optužio, kao što to i danas mnogi ljudi čine. “Koliko sam ja primetio, oni koji oru zlo i koji seju nevolju, to i požanju” (Jov 4:8). On kaže Jovu da sada žanje zlo koje je sejao i nevolje koje je posadio u svom prošlom životu, ali uopšte nije bio u pravu.
Jov mu je odgovorio: “Zar se bljutavo jede bez soli? Zar ima slasti u belancetu? Neću to da jedem, od toga mi je muka” (Jov 6:6,7). Jov kaže da je Elifasova poruka poput hrane bez soli i kao neskuvano belance. On koristi jake izraze da bi rekao Elifasu da je njegova propoved bezukusna i bezvredna!
Zatim je Vildad progovorio rekavši: “Ako su tvoja deca zgrešila protiv Njega, On ih je kaznio prema njihovom prestupu. Ako si čist i čestit, On će se i sada radi tebe prenuti i vratiti te na tvoje pravedničko mesto” (Jov 8:4,6). Vildad se ponašao kao sveti čovek koji je znao sve u vezi Jovove dece, a zapravo nije znao ništa.
Da li kritikuješ decu drugih ljudi? Da li se pretvaraš da si Bog i da znaš zašto drugi stradaju? U tom slučaju si kao Vildad.
Jov je odgovorio Vildadu sledeće reči: “Da, znam da je tako. Želiš da budem savršen pred Bogom, ali kako da smrtnik bude pravedan pred Bogom? I da sam nedužan, ne bih umeo da Mu odgovorim. Svog sudiju bih samo za milost mogao da molim” (Jov 9:2,15).
Postoje i danas mnogi propovednici koji propovedaju nerealne teorije savršenstva i posvećenja koje jednostavno ne funksionišu u stvarnom životu. Jov je toliko dobro poznavao Boga da ono što mu je trebalo nije bila teorija posvećenja, nego živi posrednik koji bi mogao da stane između njega i Boga (Jov 9:33).
On to nije imao. Mi danas to imamo u Isusu Hristu! Slava Gospodu!