Mardohej ili Nemija – dve vrste vernika

Zac Poonen
(preveo Milenko Isakov)

“On je odgajao Hadasu, to jest Jestiru,
kćer svoga strica, jer nije imala ni oca ni majku.
Bila je to devojka stasita i privlačna, a Mardohej ju je,
posle smrti njenog oca i majke, uzeo k sebi kao kćer.”

(Jestira 2:7)

Car Asvir, koji je bio svetski vladar u to vreme, opio se jednog dana i rekao carici Astini da dođe i pokaže svoju lepotu pred knezovima i narodom (Jestira 1:10,11). Astina je bila skromna carica i rekla je: “Ne želim da dođem.” Car se naljutio na nju i odbacio je zbog njene neposlušnosti, a zatim počeo da traži drugu caricu. Jestira je bila lepa devojka, Jevrejka, tako da ju je njen stric Mardohej ohrabrio da konkuriše za posao!


Mardohej je bio bogobojazan čovek koji je imao mnogo dobrih kvaliteta, ali bio je čovek sklon kompromisima. Jerusalimski zidovi i kapije su bile srušene u to vreme, ali Mardohej uopšte nije bio zabrinut zbog toga. Sa druge strane, Nemija koji se pojavljuje 35 godina kasnije i živi u istoj toj zemlji, jeste bio zabrinut. Tu vidimo razliku u kvalitetima Nemije i Mardoheja. Dok je Mardohej brinuo o svojoj bezbednosti, Nemija je brinuo o Božijim ciljevima.


Mardohej i Nemija predstavljaju dve vrste vernika – jedne koji ostaju u vavilonskim sistemima i druge koji ostavljaju te sisteme i sele se u Jerusalim. Bog ne prisiljava one koji su u Vavilonu. Ne. On obezbeđuje njihove potrebe i štiti ih od povrede. Međutim, ako želiš da ispuniš Božije ciljeve, treba da se pokreneš iz Vavilona i kažeš: “Gospode, pokaži mi svoju volju za moj život.”


Mardohej je znao da Sveto Pismo jasno uči da Jevrejka ne sme da se uda za čoveka neznabošca. To je bio veoma ozbiljan greh. Nemija je trebao da se suoči sa tim problemom nekoliko godina kasnije (Nemija 13:25). Međutim, Mardohej je ohrabrivao Jestiru da uđe u takav brak, samo zbog toga što se desilo da je u pitanju ženik koji je car!


Da li misliš da je Mardohej osećao da radi nešto pogrešno pošto ohrabruje Jestiru da se uda za neznabožačkog cara? Ne. Zašto? Zato što kada osoba jednom počne da pravi kompromis u jednog oblasti, ona se tako navikava da ponovo načini kompromis u drugoj oblasti, bez osećaja krivice u svojoj savesti.

Iako je to što je car Asvir tražio od carice Astine da učini bilo pogrešno, i iako je to što je Mardohej činio bilo pogrešno, Gospod je u svojoj suverenosti prevladao njihove greške i doveo Jestiru na tron da bi spasao Jevreje od pokolja.

Pretraga:

Sedmična poruka – prijava:

Povezani članci: